Aino Pohjanvirta OSKU:n pääsihteeriksi

Aino Pohjanvirta

TIEDOTE 21.2.2020

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n liittohallitus on valinnut Aino Pohjanvirran, 26, liiton uudeksi pääsihteeriksi. Pohjanvirta on koulutukseltaan valtiotieteiden ylioppilas. Pohjanvirta siirtyy tehtävään Turun yliopiston ylioppilaskunnasta, jossa hän on työskennellyt tapahtumatuottajana sekä aiemmin järjestö- ja hallintoasiantuntijana.

Pohjanvirralla on monipuolinen kokemus järjestö- ja nuorisotyöstä. Ylioppilaskunnan lisäksi Pohjanvirta on työskennellyt muun muassa osallisuuskoordinaattorina Suomen Nuorisovaltuustojen Liitossa ja monitoimikipparina Helsingin kaupungin leirisaarella. Nuorisoalan vapaaehtoistöitä Pohjanvirta on tehnyt erityisesti partiossa vaativien leiriprojektien johtotehtävissä. Muuta luottamustehtävien kokemusta Pohjanvirralle on kertynyt Suomen Lukiolaisten Liitosta ja Mikkelin kunnallispolitiikasta.

”Odotan innolla tulevaa! Väistyvän pääsihteerin Juuson jäljiltä OSKU on hyvässä jamassa ja on helppoa lähteä edistämään uutta strategiaa ja viemään liittoa eteenpäin uudelle vuosikymmenelle”, kommentoi tuleva pääsihteeri Aino Pohjanvirta.

Pääsihteerinä Pohjanvirta vastaa erityisesti liiton operatiivisen toiminnan johtamisesta, taloudesta, varainhankinnasta ja hallinnosta, esihenkilötyöstä sekä yhteistyökumppanuuksista. Tärkeä osa tehtävää on myös sidosryhmä- ja vaikuttamistyö.

”Aino erottui erittäin korkeatasoisesta hakijajoukosta kattavan asiantuntemuksensa, innokkaan asenteensa sekä valoisan persoonansa kautta. Olen varma, että Aino on meille just oikea tyyppi kehittämään hyvässä iskussa olevaa järjestöämme entistä paremmaksi sekä varmistamaan, että uuden strategiamme mukaiset tulevaisuuden visiot näkevät päivän valon”, iloitsee OSKU:n puheenjohtaja Iivari Korkala.

Pohjanvirta aloittaa tehtävässään 16.3.2020.

• tuleva pääsihteeri Aino Pohjanvirta, 044 336 2777

• puheenjohtaja Iivari Korkala, 044 977 6356