AMIS-stipendit 2020 ovat nyt haussa!

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry jakaa historian viidennet AMIS-stipendit keväällä 2020. Stipendejä on jaossa kolme kappaletta, yksi kussakin kategoriassa. Kukin stipendi on suuruudeltaan 250 euroa.

Stipendien saajia voi ehdottaa kuka tahansa toisen asteen ammatillisen oppilaitoksen oppilaitosyhteisöön kuuluva: opiskelija, opettaja, rehtori, opiskelijakunnan tai opiskelijayhdistyksen hallitus, muu henkilökunnan edustaja – kunhan esitys on hyvin perusteltu. Stipendiä voi hakea myös itselleen.

Valinnoissa painotetaan yleisesti esimerkillistä toimintaa ja aktiivisuutta sekä oskulaista asennetta: yhteisöllisyyden, ammattiylpeyden ja yritteliäisyyden henkeä, positiivisuutta ja oma-aloitteisuutta.

Stipendikategoriat ovat:

Vuoden AMIS-tähti

• esimerkillinen yhteisöllisyyden edistäjä ja yhteishengen nostattaja
  • erityisen aktiivinen opiskelijatoimija, joka innostaa muita ja jaksaa tsempata opiskelukavereita
  • omaa tervettä ammattiylpeyttä tai pyörittää opintojen ohella vaikka omaa yritystä
  • aktiivinen monella osa-alueella (sekä oppilaitoksessa että vapaa-ajalla), positiivinen ja oma-aloitteinen tyyppi
  • stipendin saaja voi olla jatkava opiskelija tai keväällä 2020 ammattiin valmistuva

Vuoden opiskelijakunta

• aktiivinen ja osallistava ote oppilaitoksen kehittämiseen
  • jokin erityisen innovatiivinen / innostava / kannustava toimintamuoto
  • viihtyvyyden edistäjä
  • myös isoin harppauksin toimintaansa kehittäneet opiskelijakunnat huomioidaan (lähtötilanne vs. nykytilanne

Vuoden tsemppari

• "vaikeuksien kautta voittoon”: opiskelija, joka on vaikeista lähtökohdista tai haasteista huolimatta onnistunut saamaan tutkintotodistuksen ja valmistumaan ammattiin
  • esimerkki muille siitä, että koskaan ei pidä lannistua tai luovuttaa

Ylläolevat kriteerit ovat esimerkkejä ja myös muutaman niistä täyttyminen on hyvä syy hakea stipendiä. Stipendit pyritään jakamaan niiden saajien oppilaitosten kevät-/valmistujaisjuhlassa tai todistuksen yhteydessä, mutta asiasta sovitaan tarkemmin ennakkoon oppilaitoksen edustajien kanssa. Voittajista uutisoidaan lisäksi OSKUn kanavissa sekä mediatiedotteella, mikäli stipendin saajat antavat tähän suostumuksensa.

Ehdotusten stipendien saajiksi tulee olla perillä OSKU ry:ssä torstaihin 30.4.2020 kello 23.59 mennessä. Tämän jälkeen saapuneita ehdotuksia ei oteta huomioon.

Ehdotuksesta tulee käydä ilmi:

– kenelle/mille taholle stipendiä haetaan

– mistä kategoriasta

– miksi.

Ehdotukset ovat vapaamuotoisia ja niiden mukana voi toimittaa liitteitä ehdotukset tueksi.

Ehdotukset stipendien saajiksi toimitetaan sähköpostitse OSKU ry:n pääsihteeri Aino Pohjanvirralle sähköpostitse aino.pohjanvirta@osku.info (viestiin otsikoksi ”Esitys AMIS-stipendin saajaksi”). Muistathan liittää ehdotukseen sekä esittäjän että esitetyn yhteystiedot (ainakin nimi, oppilaitos + mahdollinen opiskeltava tutkinto/koulutus tai opiskelijakunnan nimi, puhelinnumero ja sähköposti).

Valinnan stipendien saajista tekee OSKU ry:n liittohallitus hakuajan päättymisen jälkeen.

Stipendihakuun liittyviin tiedusteluihin vastaa pääsihteeri Aino Pohjanvirta mieluiten puhelimitse numerosta 044 977 4014.