AMIS-stipendit: Jenni Autio Sataedusta on Vuoden amistähti

TIEDOTE

3.6.2016

JULKAISUVAPAA HETI

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry jakaa tänä keväänä historiansa ensimmäiset AMIS-stipendit. Stipendeistä kukin on arvoltaan 250 euroa. Stipendejä myönnetään toiminnassaan erityisesti ansioituneille ammatillisille opiskelijoille ja opiskelijakunnille kolmessa kategoriassa. Vuoden amistähti –stipendillä palkitaan Jenni Autio Sataedun Nakkilan toimipisteestä.

Jenni valmistuu tänä keväänä tekstiiliartesaaniksi. Hän on opiskellut yhdysluokassa, jossa eri vuosikurssien erilaiset oppijat opiskelevat yhdessä. Luokalla on muun muassa kaksoistutkinnon suorittajia sekä erityistä tukea vaativia opiskelijoita. Jenni on omalla käyttäytymisellään ja esimerkillään edesauttanut sitä, että ryhmässä kaikki hyväksyvät erilaisuutta ja ovat toistensa tukena. Hän on pyytämättä toiminut ryhmässä apuohjaajana ja edistänyt hyvän luokkahengen syntymistä.

Jennillä on ollut rohkeutta nuoresta iästään ja alansa vaikeasta työllisyystilanteesta huolimatta perustaa opintojen aikana oma harjoitusyritys, Sisustus Autio Ny. Valmistumisen jälkeen ura jatkuu kesätöissä Jennin viimeisimmässä työssäoppimispaikassa.

- Jenni on paitsi opinnoissaan menestynyt alansa rautainen ammattilainen, myös iloinen, empaattinen ja ystävällinen luokkatoveri. Tästä 19-vuotiaasta nuoresta naisesta kuullaan varmasti tulevaisuudessa, sanoo OSKU ry:n puheenjohtaja Rene Stolt.

Jenni on myös osallistunut opiskelijakuntatoimintaan ja toiminut tutor-oppilaana. Vapaa-ajallaan hän on aktiivinen VPK:n jäsen.

Stipendi jaettiin Jennille tänään Nakkilassa hänen oppilaitoksensa kevätjuhlassa.

OSKU ry:n jakamia AMIS-stipendejä haettiin lähes 50 opiskelijalle tai opiskelijakunnalle. Hakemusten ja hakijoiden taso oli hyvin korkea. Palkittavat valitsi OSKU ry:n liittohallitus.

Rene Stolt

puheenjohtaja, Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry