Amisten opiskelijajärjestön johtoon oululaiskaksikko – OSKU ry:n puheenjohtajaksi Iivari Korkala

TIEDOTE 16.11.2019

Valtakunnallisen ammattiin opiskelevien opiskelijajärjestön Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n liittokokous valitsi lauantaina Iitissä Iivari Korkalan uudeksi puheenjohtajakseen vuodelle 2020. Korkala on kotoisin Oulusta ja opiskelee datanomiksi Oulun seudun ammattiopistossa. Tänä vuonna Korkala on toiminut OSKU ry:n varapuheenjohtajana.

Korkalan kausi OSKU ry:n puheenjohtajana alkaa 1.1.2020 ja jatkuu koko ensi vuoden ajan. Puheenjohtajana Korkala vastaa erityisesti yleisestä järjestöjohtamisesta sekä liiton edunvalvontatoiminnasta.

“Opiskelijoiden osallisuuden varmistamiseen ammatillisissa oppilaitoksissa on tehtävä pikaisia panostuksia. Pidän tärkeänä, että jatkossa yhtenä koulutuksen järjestäjien saaman rahoituksen perusteena olisi myös opiskelijoiden osallisuuden toteutuminen oppilaitoksessa”, Korkala linjaa.

Liiton varapuheenjohtajaksi ensi vuodelle valittiin Miili Nykänen. Myös Nykänen on kotoisin Oulusta ja opiskelee liiketaloutta Oulun seudun ammattiopistossa. Tänä vuonna Nykänen on toiminut OSKU ry:n liittohallituksessa. Varapuheenjohtajana Nykänen luotsaa ensi vuonna erityisesti liiton aktiivi- ja opiskelijakuntatoimintaa.

“Odotan innolla ensi vuoden yhteistyötä liittomme vapaaehtoistoimijoiden kanssa. Ensi vuoden aikana kehitämme järjestöömme yhä enemmän tapoja osallistua ja vaikuttaa”, Nykänen innostuu.

Liittohallitukseen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Tuomas Leppä (Jedu), Henriikka Mastokangas (Jedu), Juho Malinen (OSAO), Ville Nordström (Seurakuntaopisto), Jami Peuhkuri (Sampo) ja Aki Uotinen (Careeria). Varajäseniksi valittiin lisäksi Sini-Sofia Laakso (Kpedu), Emma Palomäki (Tredu) ja Minttu Rautavuori (Keuda).

Puheenjohtaja 2019 Jessica Makkonen, 044 977 6356, jessica.makkonen@osku.info

Puheenjohtaja 2020 Iivari Korkala, 044 980 6580, iivari.korkala@osku.info