Emma Holsti edunvalvonnan koordinaattoriksi

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKUn edunvalvonnan koordinaattoriksi on valittu Emma Holsti, 22.

Holsti opiskelee tällä hetkellä myynnin tradenomiksi Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja vaikuttaa ensi vuonna Helgan edustajistossa. Holstilla on monipuolinen järjestötausta: hän on toiminut eri luottamustehtävissä niin Kokoomusnuorissa, Eurooppanuorissa, Suomen Lukiolaisten Liitossa kuin Suomen Nuorisovaltuustojen Liitossa. Aiemmin Holsti on lisäksi työskennellyt suunnittelijana Raittiuden Ystävät ry:ssä ja erilaisissa kaupan alan tehtävissä.

”Emma on ihanan motivoitunut ja kokenut järjestöosaaja, jolta löytyy jo näyttöjä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. On huippua saada hänet mukaan Suomen parhaaseen amisyhteisöön”, iloitsee OSKUn puheenjohtaja Jessica Makkonen.

Edunvalvonnan koordinaattori huolehtii OSKUn edunvalvonnallisten tavoitteiden valmistelusta ja toteuttamisen koordinoinnista, päättäjä- ja sidosryhmätapaamisista, vaikuttajaviestinnästä, eri työryhmiin osallistumisesta sekä erilaisten lausuntojen, kannanottojen ja taustamateriaalien valmistelusta.

Holsti itse odottelee jo innolla hyppäämistä amisten edunvalvonnan maailmaan:

”Vaikuttaminen on ollut intohimoni jo nuoresta asti. Olen erittäin innoissani, että pääsen nyt tekemään edunvalvontaa yhdessä amisten kanssa. Itselleni koulutuspolitiikassa keskeisiä teemoja ovat esteettömyys sekä nuorten paremmat vaikuttamismahdollisuudet, ja näitä pääsen edistämään edunvalvonnan koordinaattorin työssäni päivittäin”, kertoo Holsti.

Holsti aloittaa työt OSKUn toimistolla 28.11.2019.

- pääsihteeri Juuso Luomala, p. 044 977 4014, juuso.luomala@osku.info