Jäsenpalvelutiedote / Syksy 2016

Jäsenpalvelutiedote / Syksy 2016

Uusi lukuvuosi starttaa pian ja OSKUn toimistolla valmistaudutaan syksyn kiireisiin. Saamme ennen koulujen alkua ja syksyllä runsaasti yhteydenottoja opiskelijoilta, ja tästä syystä jäsenpalvelumme kärsii ajoittain ruuhkasta ja viiveistä vastauksissa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin niin nopeasti kuin vain ennätämme ja pahoittelemme pitkiä vastausaikoja. Tsekkaa tästä tiedotteesta tärkeimmät ohjeet ja neuvot koskien jäsenyyttäsi ja vältä ruuhkat jäsenpalvelussa!

Lisää tietoja ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät myös osoitteesta www.osku.info/ukk.

Lukuvuositarrat 2016-2017 ja opiskelijakortin voimassaolo

Opiskelijakortti on voimassa edellisen lukuvuoden (2015-2016) lukuvuositarralla 30.9.2016 asti. Poikkeuksena on HSL:n alennus pääkaupunkiseudun joukkoliikenteestä, joka päättyy 31.8.2016.

Uudet lukuvuositarrat 2016-2017 postitetaan jäsenille jäsenmaksun suorittamisen ja opiskelijatodistuksen toimittamisen jälkeen.

Kaikille jäsenillemme on toimitettu OSKUlle ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen linkki jäsentietojen päivityslomakkeeseen opiskelijatodistuksen toimittamista varten. Jäsenmaksun maksaminen tapahtuu saman linkin kautta, tietojen tallentamisen jälkeen. Maksu tapahtuu Paytrail-verkkomaksuyhteyden kautta. Maksaminen onnistuu verkkopankkitunnuksilla sekä yleisimmillä maksukorteilla.

Tarkistathan myös sähköpostisi roskapostikansion ennen yhteydenottoa jäsenpalveluumme! Mikäli viestiä ei löydy roskapostistakaan, ota yhteyttä toimistolle uuden maksulinkin saamiseksi.

Tarkista tietosi ja täytä lomake huolellisesti ennen tietojen tallentamista! Tietojen tallentamisen jälkeen lomake siirtyy automaattisesti maksusivulle. Noudatathan maksupalvelun ohjeita ja suljet selaimen vasta kun maksu on suoritettu loppuun asti. Näin varmistat tarran nopean toimituksen ja jäsenpalvelun sujuvuuden.

Opiskelijatodistukseksi hyväksymme oppilaitoksen kansliasta saatavan virallisen opiskelutodistuksen (kuva todistuksesta / skannattu versio), sekä kuvakaappauksen opiskelijaintran (Wilma/Helmi) etusivulta. Todistuksesta tulee ilmetä opiskelijan nimi. Emme lähetä lukuvuositarroja ennen kuin hyväksytty opiskelijatodistus on toimitettu.

Opiskelijakorttien ja tarrojen toimitusajat

Opiskelijakortti toimitetaan jäsenille noin kolmen viikon kuluessa hakemuksen vastaanottamisesta ja maksusuorituksen kirjautumisesta. Kesän aikana tilatut ja maksetut kortit toimitetaan elokuun aikana.

Viivästyksiä kortin toimitukseen aiheuttavat yleisimmin puutteelliset tiedot hakemuksessa (tietoja puuttuu, opiskelijatodistus tai opiskelijakorttikuva on puutteellinen), sekä syksyn suuret tilausmäärät. Virheettömät tilaukset käsitellään ensisijaisesti, eli täyttämällä tilauslomakkeen huolellisesti ja varmistamalla että liitteet (kuva & opiskelijatodistus) vastaavat kriteerejä, varmistat oman korttisi nopean saapumisen.

Uudet lukuvuositarrat toimitetaan noin kahden viikon kuluessa jäsenmaksun maksamisesta ja opiskelijatodistuksen toimittamisesta. Yleisin syy tarratoimituksen viivästymiseen on puutteellinen opiskelijatodistus. Toimittamalla opiskelijatodistuksen ja maksamalla jäsenmaksun viimeistään 16.9. varmistat, että tarra postitetaan sinulle ennen syyskuun loppua.

Postitamme tarroja ja kortteja keskitetysti kaksi kertaa viikossa. Hakemukset ja jäsenmaksut käsitellään saapumisjärjestyksessä ja toimitusajat ovat aina arvioita.

Mitä tehdä jos et ole saanut laskua opiskelijakortista/lukuvuositarrasta?

Tarkistathan aina ensin sähköpostisi roskapostikansion ennen yhteydenottoa jäsenpalveluumme. Maksulinkki opiskelijakortista toimitetaan sähköpostiin viimeistään tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä. Jäsenmaksulinkit ovat lähteneet kaikille jäsenillemme liittymisen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen elukuun aikana.

Mikäli et löydä viestiä roskapostikansiostasi, ota yhteyttä jäsenpalveluumme uuden maksulinkin saamiseksi. Mainitsethan viestissäsi ainakin koko nimesi ja oppilaitoksen, jossa opiskelet. Vanhat jäsenet löydämme tietokannasta myös jäsennumerolla (löydät jäsennumerosi opiskelijakortistasi).

Miksi laskussa ei ole tilinumeroa, miten maksan laskun?

Emme toimita paperisia jäsenmaksulaskuja, vaan lukuvuositarra- ja korttimaksut tulee suorittaa aina sähköpostiin saapuvan linkin kautta. Avaamalla linkin pääset ensin tarkistamaan antamiesi jäsentietojen paikkansapitävyyden ja toimittamaan tarvittaessa uuden opiskelutodistuksen. Tietojen tallentamisen jälkeen linkki siirtyy automaattisesti maksusivulle. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Maksun voi suorittaa joko verkkopankkitunnuksilla tai yleisimmillä maksukorteilla.

Ruuhkat jäsenpalvelussa

Saamme päivittäin useita kymmeniä yhteydenottoja sekä puhelimitse että sähköpostitse. Pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman nopeasti. Vastaamme ensisijaisesti mahdollisiin ongelmatilanteisiin ja huomattavasti viivästyneisiin toimituksiin liittyviin kysymyksiin. Emme valitettavasti pysty vastaamaan yksittäisiin korttitilauksien toimitusaikoja koskeviin kyselyihin, mikäli kyse on normaalin 3-4 viikon toimitusajan sisälle osuvista tilauksista.

Opiskelijakorttien kuvat

Kaikki opiskelijakortteihin tulevat kuvat tarkistetaan ennen korttien valmistusta. Ohjeiden vastaiset kuvat voidaan hylätä tai ne voivat aiheuttaa viivästyksiä kortin toimitukseen! Mikäli kuvasi on hylätty, se johtuu useimmin jostakin seuraavasta syystä:

- Kuva on rajattu väärin. Kuva tulee olla rajattu hartioista ylöspäin niin, että kasvot ja pää ovat kuvassa kokonaan.

- Kuva on ylivalottunut tai liian tumma, eivätkä kasvot erotu kuvasta selkeästi.

- Kuvassa on käytetty päähinettä tai tummennettuja laseja tai hiukset ovat kasvojen tiellä.

- Kuvassa on muita henkilöitä.

Oikeanlainen korttikuva on suoraan edestäpäin otettu, mahdollisimman passikuvamainen opiskelijakorttikuva. Koulukuvat sekä hyvänlaatuiset itse otetut kuvat kelpaavat myös. Emme valitettavasti pysty muokkaamaan hakemukseen liitettyjä kuvia mitenkään. Kuvaohjeet löydät myös osoitteesta www.osku.info/opiskelijakortti.

Opiskelijatodistus

Tarkistamme opiskelijatodistuksen kaikilta uusilta opiskelijakortin tilaavilta jäseniltämme sekä joka vuosi jäsenyytensä uusivilta. Emme toimita tarroja tai kortteja ennen kuin olemme vastaanottaneet hyväksytyn opiskelijatodistuksen.

Opiskelijatodistukseksi kelpuutamme seuraavat dokumentit:

- kansliasta saatava virallinen opiskelutodistus (kuva todistuksesta/skannattu)

- kuvakaappaus opiskelijaintran (Wilma/Helmi) etusivulta

- kuvakaappaus opiskelijaintrasta saatavasta opintosuoritusotteesta, josta ilmenee arvioitu valmistumisajankohta

Todistuksessa tulee näkyä opiskelijan nimi. Peruskoulun päättötodistus tai oppilaitoksen opiskelijaksi hyväksymiskirje ei kelpaa opiskelijatodistukseksi.

Mikäli emme hyväksy toimittamaasi opiskelijatodistusta, saat sähköpostiviestin ja ohjeet oikeanlaisen todistuksen toimittamiseksi.

Jäsenpalvelun yhteystiedot

osku@osku.info

045 1377 507

Tavoitat meidät myös Facebookin yksityisviestillä (www.facebook.com/amisosku).

Tykkäsitkö? Kerro jutusta kavereillesi!

Tilaa uutiskirjeemme

Emme viestittele turhasta. Saat mailiisi uusimmat artikkelit ja pääset lukemaan ne ensimmäisten joukossa.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

Yhtään artikkelia ei valitettavasti löytynyt.
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.
cookies