Koulutuskeskus JEDU:n Ylivieskan opiskelijakunta on vuoden opiskelijakunta!

TIEDOTE 29.5.2019

Koulutuskeskus JEDU:n Ylivieskan opiskelijakunta palkittiin tänään valtakunnallisella AMIS-stipendillä. JEDU Ylivieskan opiskelijakunta palkittiin Vuoden opiskelijakuntana.

AMIS-stipendit jakaa valtakunnallinen ammattiin opiskelevien opiskelijajärjestö Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry. AMIS-stipendejä myönnetään keväisin kolmessa kategoriassa toiminnassaan erityisen ansioituneille ammattiin opiskeleville ja opiskelijakunnille.

- Vuoden opiskelijakuntana palkitaan opiskelijakunta, joka on lukuvuoden aikana osoittanut aktiivisuutta ja osallistavaa otetta oppilaitoksen kehittämisessä, edistänyt opiskelijoiden viihtyvyyttä tai muutoin isoin harppauksin kehittänyt toimintaansa. Koulutuskeskus JEDU Ylivieskan opiskelijakunta on nostanut aktiivisen opiskelijakuntatoiminnan takaisin pinnalle ja kehittänyt opiskelijakunnan toimintaa huomattavasti tämän lukuvuoden aikana”, perustelee OSKU ry:n puheenjohtaja Jessica Makkonen.

Koulutuskeskus JEDU:n Ylivieskan opiskelijakunta on esimerkiksi lisännyt opiskelijoiden viihtyvyyttä Opiskelijoille huone -projektin muodossa. Kaikkien opiskelijoiden yhteisen tilan toteuttamiseksi opiskelijakunta suunnitteli ja hankki omatoimisesti rahoituksen sekä saattoi projektin maaliin saumattomalla yhteistyöllä. Lisäksi opiskelijakunta on järjestänyt erilaisia tapahtumia ja tempauksia sekä tehnyt esimerkillisesti yhteistyötä eri tahojen kanssa.

- Opiskelijakunnan toimintaa kuvaillaan avoimeksi, ilmapiiriltään rennoksi ja lämminhenkiseksi. Toiminnassa on mukana eri alojen opiskelijoita ja he puhaltavat yhteen hiileen vieden opiskelijoiden ja ammatillisen koulutuksen asioita aktiivisesti eteenpäin. JEDU Ylivieskan opiskelijakunnan toiminnassa näkyy selkeästi se, että kaikkien osaamista ja panosta arvostetaan, kertoo Makkonen.

AMIS-stipendi luovutettiin opiskelijakunnan hallituksen edustajille JEDU:n Ylivieskan toimipisteen kevätjuhlassa tänään. Tänä vuonna jo neljättä kertaa jaettavien AMIS-stipendien saajia sai ehdottaa kuka tahansa oppilaitosyhteisöön kuuluva. Stipendien saajat valitsi Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n liittohallitus.

Kuvassa opiskelijakunnan hallituksen edustajat Jenni Raappana, Iita Pietikäinen, Riina Leskelä, Iiris Takarautio ja Taina Vähäaho (vasemmalta oikealle) vastaanottamassa Vuoden opiskelijakunta -stipendiä.(Kuva: Henriikka Mastokangas / OSKU ry)

• puheenjohtaja Jessica Makkonen, 044 977 6356, jessica.makkonen(at)osku.info