OSKUn liittohallitus 2023 on valittu

Valtakunnallisen ammattiin opiskelevien opiskelijajärjestön Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n liittokokous valitsi sunnuntaina Järvenpäässä Venla Tillin uudeksi puheenjohtajakseen vuodelle 2023. Tilli on kotoisin Haminasta ja opiskelee sähkö- ja automaatioasentajaksi kaksoistutkinnolla StadinAO:ssa Helsingissä. Tänä vuonna Tilli on toiminut OSKU ry:n liittohallituksen puheenjohtajana ja jatkaakin näin toiminnan kehittämistä jatkokaudella 2023.

Tillin jatkokausi OSKU ry:n puheenjohtajana alkaa virallisesti 1.1.2023 ja jatkuu koko ensi vuoden ajan. Puheenjohtajana Tilli vastaa erityisesti yleisestä järjestöjohtamisesta sekä liiton edunvalvontatoiminnasta.

“Kuluneena vuonna olen saanut toimia OSKUn puheenjohtajana ja olen erittäin kiitollinen siitä luottamuksesta, jonka jäsenistömme osoitti minua kohtaan valitessaan minut jatkokaudelle. Tulevana vuonna tahdon erityisesti paikata koronan aiheuttamaa tietovajetta liittomme toimitavoissa, sekä olla pitämässä kovaa ääntä sen puolesta, että työ onnellisten amisten puolesta jatkuu myös järjestömme ulkopuolella, jotta jokainen amis pystyisi aidosti nauttimaan opiskeluajastaan.”, Tilli lausuu.

Liiton varapuheenjohtajaksi ensi vuodelle valittiin Maria Boman. Boman on kotoisin Porvoosta ja opiskelee merkonomiksi Careeriassa Porvoossa. Tänä vuonna Boman on toiminut OSKU ry:n liittohallituksessa kohta jo kaksi vuotta ja ollut muutenkin erityisen aktiivinen OSKUn toimija. Varapuheenjohtajana Boman luotsaa ensi vuonna erityisesti liiton aktiivi- ja opiskelijakuntatoimintaa.

“Odotan innolla, että pääsen työskentelemään amisten kanssa tapahtumien parissa ja saan kehittää harrastoimintaamme.”, Boman toteaa.

Liittohallitukseen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Carolina Ilo (Turun Ammatti-instituutti), Eppu Tornberg (OSAO Kaukovainio), Totti Snellman (Savon ammattiopisto), Visa Clarot (Ammattiopisto Lappia) ja Markus Orko (STEP-koulutus, Helsingin toimipaikka).
Lisäksi varajäseniksi valittiin Viivi Salminen (Kpedu Kaustinen), Milla Pahakorpi (STEP-koulutus, Järvenpään kampus) ja Venny Haaranen (STEP-koulutus, Järvenpään kampus).

Puheenjohtaja 2022 ja 2023 Venla Tilli, 044 9776 356, venla.tilli@osku.info